06 de desembre 2006

BLASCO IBAÑEZ. UNA DARRERE DE L'ALTRA

DAVANT LA PRÒXIMA INAUGURACIÓ DE LA REFORMA DE LES AVINGUDES BLASCO IBÁÑEZ I AUSIÀS MARCH, EL BLOC D'ALAQUÀS MANIFESTA:
Ÿ Rebutgem l'excés de faroles i l'excés de consum elèctric que suposa

Tot i que és necessari que tots els carrers d'Alaquàs estiguen il·luminats, considerem que el nombre de faroles instal·lades són excesives, especialment per estar instal·lades la majoria per parelles, i alguns casos en grups de tres. Aquesta manera d'instal·lar-les satura l'espai de mobiliari urbà, ja que les faroles no estan soles a la vorera, i, visualment, ocupen molt en la imatge general de les avingudes.

Això, a més, augmentarà el consum d'electricitat municipal que haurem de pagar de les nostres butxaques la resta de les nostres vides, i, a més, augmentarà la contaminació lumínica, ja que la majoria de les faroles projecta la llum lateralment, i no verticalment cap avall. A més, aquesta projecció lateral de la llum provoca que molts habitatges situats en un primer pis tinguen la il·luminació del carrer en el seu interior.

Ÿ Rebutgem la reducció d'aparcaments

L'alcalde Alarte ha dit en més d'una ocasió que no es van a reduir les places d'aparcament, i que els aparcaments creats per a les obres seran permanents. Això ell sap que no és veritat. Ell sap que les places d'aparcament queden reduïdes en les avingudes amb la reforma, i les noves places creades als aparcaments de Ramon y Cajal i els carrers Alcoi-Doctor Sabater són temporals. En el primer cas és un solar edificable, llogat per l'Ajunatment i que ens costa diners a tots, i en el segon és el solar on està previst construir el Centre d'Especialitats d'Alaquàs.

A més, la instal·lació de testos amb plantes en les avingudes, precisament en els espais d'aparcaments, redueix encara més les places i, a més, dificulta la maniobra d'aparcament en quedar el test fora de la visibilitat dels conductors, cosa que ja ha generat més d'un desperfecte en els vehicles aparcats.

Ÿ Rebutgem l'excés de semàfors i illetes de vianants.

Considerem que s'ha de protegir especialment el vianant per davant dels cotxes però el nombre de semàfors, més d'una cinquantena, fa que les avingudes semblen un viver de semàfors i faroles. A més, la presència d'illetes en els passos de vianants, que no tenen sentit ja que les avingudes no són massa amples i es poden creuar d'una vegada, són un entrebanc per a la circulació de vehicles d'emergència, en fer més estreta la via i no permetre espai per a que els cotxes s'aparten i els deixen passar.

Ÿ Critiquem les successives errades del paviment de les voreres

Des de l'inici de la seua instal·lació les veïnes i veïns han manifestat la incomoditat del relleu de les voreres dissenyades exclusivament per a Alaquàs. Però des del govern municipal no s'ha fet cas, i fins i tot han hagut denúncies per caigudes. Després que les crítiques fetes des del Bloc i la recollida de signatures feta per iniciativa popular, s'ha buscat una solució, però ja amb el paviment de les voreres completament instal·lat. Després de diverses proves, s'ha optat per una solució que ha suposa un sobrecost a l'obra pel material empleat, però sobretot per la quantitat de persones, de l'empresa constructora i de l'Ajuntament, i d'hores extres que s'estan fent per a acabar-ho. Si s'haguera estudiat el paviment en les primeres queixes ens hauriem estalviat temps, diners i lesions. El disseny exclusiu no sempre és el millor.

Ÿ Denunciem l'incumpliment dels terminis i l'excesiva duració de les obres

El Sr. Alcalde va dir en la presentació del projecte que les obres durarien "9 meses, ni un dia más ni un dia menos, es el tiempo al que se ha comprometido la empresa constructora". Al Bloc vàrem pendre nota, i, passats els 9 mesos, en juliol d'enguany, denunciàrem l'incompliment del plaç, que, de moment, s'allarga fins als 14 mesos. I esperem que una volta inaugurat no es facen retocs, com ha passat en la reforma del carrer Major.

D'altra banda, en la Gaseta municipal referida a la reforma diu: "las obras que se desarrollarán en tres fases:
- 1ª fase: Desde la calle Rafael Alberti hasta la calle Antonio Machado
- 2ª fase: Desde la calle Antonio Machado hasta el cruce en el que confluyen las calles Valencia, Bonavista y Alcoi.
- 3ª fase: Desde el cruce entre las calles Valencia, Bonavista y Alcoi hasta la intersección con la avenida País Valencia."

Açò no s'ha complit, ja que s'ha acabat treballant simultàniament en les dues avingudes.

Ÿ Denunciem la descoordinació en l'execució de les obres

Possiblement una de les causes de l'excesiva duració de les obres haja sigut les vegades que s'han repetit faenes. Per exemple, una volta estaven pavimentades les voreres es varen desfer parcialment per a fer les rampes per a disminuïts físics. Un altre cas semblant va passar amb la illeta de davant de Mercadona que es va fer després d'asfaltat el carrer. Un tercer exemple, va ser el de faroles i semàfors, que són nous i que una volta instal·lats s'han pintat d'un color diferent. N'hi ha més exemples.

És tot açò conseqüència de l'absència de la Regidora d'Urbanisme que, segons l'Alcalde, anava a visitar tots els dies les obres, i encara l'esperen?

Ÿ Denunciem la reducció de l'ample de la via per a autobusos o cotxes de bombers

Especialment en les rotondes els autobusos han de pujar damunt la vorera per a poder fer bé la volta. A més, no n'hi ha espai a les parades d'autobús per a què s'arrimen i deixen la via lliure mentre puja i baixa la gent. Igualment passa amb els vehicles d'emergència. Com ja s'ha explicat no n'hi ha espai per a deixar pas a un vehicle d'emergència que necessite passar amb rapidesa, i el dia que tinguen que atendre una emergència en les avingudes hauran de tallar el trànsit, i no són un carrer qualsevol.

Ÿ Denunciem el sobrecost econòmic

Les faenes repetides i errors com el paviment de les voreres o el color de les faroles han provocat més hores de treball i més material, amb el que s'ha encarit l'obra, prevista incialment en més de 5 milions d'euros. D'on eixiran eixos diners? L'economia municipal presentava a finals del 2005 un dèficit de 2'9 milions d'euros (i encara no s'havien acabat les obres del carrer Major ni de les avingudes ni del Castell), i s'ha cobert amb els ingressos avançats del canon per explotació de la xarxa hidràulica dels pròxims 20 anys per part d'Aigües de València (Levante-EMV, 24 de novembre de 2006). Com estan les finaces municipals en 2006? Com es van a cobrir les obres, els sobrecostos, les festes d'inauguració i els capricis? Evidentment de les nostres butxaques i a costa d'altres serveis més necessaris. Ja ho voreu després de les eleccions.
Més informació a :