24 d’agost 2007

DE TURISTA PER ALAQUÀS

Hui he volgut fer de turista pel nostre poble. He anat a l'estació del tren per simular el meu punt d'arribada i com no he trobat cap indicació de com anar cap a Alaquàs he decidit fer-me passar per un visitant i he preguntat a unes persones per anar al centre d'Alaquàs, i si sabien quines coses d'interés hi havia per conéixer. La meva sorpresa ha estat escoltar el que comentaven entre elles aquella parella de persones.

Una deia que a Alaquàs no hi havia res de res i altre li deia ," escolta ha este home no li podem dir això", quan s'han posat d'acord, m'han explicat el camí que havia de fer fins arribar a l'Ajuntament que allà algú trobaria per dir-me les coses d'interès, també m'han dit que al final del carrer major estava el Castell, i que si volia veure una exposició segurament hi hauria alguna allí.

D'esta primera trobada, la sensació que he tingut és que amb les persones que he trobat el primer ha estat dir-me ací no tenim res de res , per tant una autoestima baixa de la ciutat, i quan han pensat un poc n'han tret unes poques coses, però que hem servien per fer el meu itinerari com a turista.

He pujat per la carretera d'Aldaia fins al carrer Conca i la Plaça d'Espanya, he arribat a l'Ajuntament, com que aquella parella m'havien explicat que al final del carrer major trobaria el Castell amb alguna exposició, he fet cames fins a trobar-lo, la sorpresa ha estat que a les 11.30 del matí estava tancat, he pogut llegir que estava tancat per "vacances" del 5 al 25 d'Agost. He pegat la volta per fora i tampoc no he pogut entrar a vore l'església de l'Assumpció a l'estar també tancada.

Després he anat cap a l'Ajuntament, pel carrer Benlliures per canviar el meu trajecte d'anada i vore altres parts del poble, al final del carrer Convent he vist el campanar de l'Olivar i m'he apropat per a veure l'església de l'Olivar per dins, però també estava tancada.

Si jo realment fos un visitant del nostre poble , als meus companys els diria, a Alaquàs hi ha coses per visitar però estant tancades i les obren quan ja no tenim vacances, per tant, l'únic que poden fer es mirar les tendes que estan totes de "rebaixes".

2 comentaris:

Anònim ha dit...

El comerç d'Alaquàs és important, les botigues de més solera només han tancat una setmana en agost i es mereixen la nostra visita i la dels visitants. Fomentem el comerç local!!

Vicent Forment ha dit...

Totalment d'acord amb tú, el comerç d'Alaquàs no tan sols és important, tambè crec que és l'enveja de molts pobles del voltant. Tenim un comerç variat, modern, emprenedor.... que cal no tan sols visitar sino tambè utilitzar-lo per a les nostres compres.